sobota, 23 marca 2019

Najpiękniejsze pocztówki w mojej kolekcji cz.4

Cześć! Z powodu mojej chwilowej przerwy w podróżowaniu, dzisiaj na blogu pojawi się post z cyklu "Najpiękniejsze pocztówki w mojej kolekcji". Chciałabym podzielić się z Wami kolejnymi pięknymi pocztówkami, które przywiozłam z moich podróży po Polsce i Europie.
Tradycyjnie pod każdym zdjęciem zamieszczam krótki opis dotyczący pocztówki, więc jeśli jesteście zainteresowani to zapraszam do czytania ;))

Linki do poprzednich części: cz.1, cz.2, cz.3.


POCZTÓWKI Z POLSKI

Pocztówki te przywiozłam z Torunia, który zwiedziłam na ubiegłorocznych wakacjach. Jedna z pocztówek przedstawia największe atrakcje oraz panoramę Torunia. Druga z nich jest stylizowana na pocztówkę z dawnych czasów, przedstawiająca herb i ratusz Torunia. 



Kolejną pocztówkę przywiozłam z jednodniowej wycieczki do Szczawnicy, na której byłam jesienią 2018r. Widnieje na niej mapka Szczawnicy oraz okolic wykonana w formie ilustracji. 

Będąc w schronisku górskim na Szczelińcu Wielkim nie mogłam wręcz nie kupić tej pocztówki, która przedstawia zachody i wschody słońca na tym szczycie. Jestem miłośniczką krajobrazów i zachodów słońca, a spojrzenie na tę pocztówkę zawsze poprawia humor :) Przywiozłam ją z wakacji w 2017r.

Dwie kolejne widokówki kupiłam podczas mojej wizyty w województwie opolskim, kiedy postanowiłam odwiedzić jeden z najpiękniejszych zamków- Zamek Moszna oraz stolicę województwa- Opole. Obydwa miejsca mi się bardzo podobały, odwiedziłam je w 2018r.


POCZTÓWKI Z EUROPY

Zdecydowanie moja ulubiona kartka z fantastycznego miasta Goerlitz (niemiecka część Zgorzelca). Jest to miasteczko przy granicy polsko-niemieckiej, do którego możemy bez problemu dotrzeć z Dolnego Śląska. Tutaj kręcono światowe produkcje filmowe takie jak "Grand Budapest Hotel" czy "Złodziejka Książek". Pocztówkę przywiozłam z wycieczki w 2018r.

Będąc w Budapeszcie kupiłam wiele pocztówek z tego miasta, ale te trzy powyższe podobają mi się najbardziej i cieszę się, że posiadam je w swojej kolekcji. Pierwsza pocztówka przedstawia najważniejsze atrakcje Węgier, a kolejne pokazują najważniejsze zabytki miasta nocą i dniem. Przywiozłam je z mojej grudniowej wycieczki do stolicy Węgier.

Nie ukrywam, że Wiedeń to najpiękniejsze miasto europejskie, które udało mi się odwiedzić. Tradycyjnie przywiozłam z niego wiele pięknych pocztówek, jedna z nich przedstawia miasto nocą, a na drugiej można zobaczyć dzieła Friedensreicha Hundertwassera-austriackiego artysty oraz jego portret.

Kolejna pocztówka została kupiona przeze mnie w Kutnej Horze- mieście, które znajduje się na liście UNESCO, niedaleko czeskiej Pragi, które jest dużo mniej znane niż stolica. Znajduje się tutaj bardzo dużo zabytków m.in. kopalnia srebra, kościół św. Barbary czy kaplica czaszek. Na pocztówce widnieją najpiękniejsze zabytki miasta. Przywiozłam ją z wakacji w 2017r.

Ostatnie dwie pocztówki, które chciałam Wam pokazać w dzisiejszym wpisie, przedstawiają miasteczka Nachod i Nowe Miasto nad Metują. Nadchod leży przy polsko-czeskiej granicy (przejście graniczne Kudowa-Nachod), a Nowe Miasto znajduje się kilka kilometrów dalej. Bez problemu możecie dotrzeć tam autobusem z Nachodu. Jedna z pocztówek przedstawia symbol Nachodu czyli XIIIw. zamek widziany z lotu ptaka. Na drugiej widnieje panorama i herb Nowego Miasta. Kupiłam je podczas wakacji w 2017r.


To by było na tyle w dzisiejszym wpisie, mam nadzieję że Wam się spodobał. Z chęcią zrobię kolejne wpisy o moich podróżniczych pocztówkach, jeśli chcecie. Ostatnio mam mało czasu na podróże więc wpisów o tej tematyce jest mało. Chciałabym Wam to chociaż wynagrodzić pocztówkami :)

A czy Wy zbieracie pocztówki lub inne pamiątki z podróży? Podzielcie się tym w komentarzach.



Do zobaczenia w kolejnym wpisie, Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz