czwartek, 8 listopada 2018

Najpiękniejsze pocztówki w mojej kolekcji cz. 2

W tym wpisie przygotowałam dla Was drugą część najpiękniejszych pocztówek w mojej kolekcji, jeżeli jeszcze nie widzieliście części 1, to zapraszam tutaj :)

Dzisiaj będzie kontynuacja pocztówek, które otrzymałam za pośrednictwem portalu Postcrossing. Są to głównie pocztówki z 2016 i 2017 roku. W tym roku zrobiłam sobie przerwę od wysyłania pocztówek, ponieważ nie jest to tanie hobby. Na pewno z czasem wrócę do wypisywania pocztówek, bo bardzo lubię to robić. Zachęcam Was do odwiedzenia portalu Postcrossing i wysłania swojej pierwszej pocztówki :)

Aby nie przedłużać, poniżej dalsza część najpiękniejszych pocztówek w mojej kolekcji, otrzymanych dzięki postcrossingowi.

16. Pocztówka z Alkmaar (Holandia)


Tę pocztówkę otrzymałam od Louise, mieszkanki Holandii, która napisała, że jej miasto jest słynne z unikalnego targu serowego, który przyciąga ludzi z całego świata.




17. Pocztówka z Rotterdamu (Holandia)


Kolejna piękna holenderska pocztówka w mojej kolekcji. Tym razem z jednego z większych miast w Holandii. Otrzymałam ją od Wendy, która mieszka tam od kilku miesięcy i szuka wymarzonego domu z ogrodem. Przyszła do mnie wiosną 2017 roku.


18. Pocztówka z Hamburga (Niemcy)


Pocztówkę z Hamburga dostałam od Stefana, napisał, że w Hamburgu znajduje się trzeci co do wielkości most w Europie i że każdego roku w jego mieście odbywają się pokazy fajerwerków. Z każdej pocztówki można dowiedzieć się czegoś nowego :) 


19. Pocztówka z Annecy (Francja)


Zdecydowanie jedna z piękniejszych pocztówek, które przywędrowały do mnie z Francji. Otrzymałam ją w 2016r. od osiemnastolatki Lucie, która mieszka tam i jest polskiego pochodzenia.



20-21. Pocztówka z Bonn i Duisburga (Niemcy)


Uwielbiam te pocztówki, obie są wykonane w podobnym stylu i otrzymałam je z zachodu Niemiec. Dostałam krótkie wiadomości o tych miastach. Chciałabym kiedyś pojechać w ten rejon Niemiec, wygląda cudownie.



22. Pocztówka z Houston (USA)


Otrzymałam ją od mieszkanki Houston w stanie Texas, w 2016 roku. Opisała ona z czego słynie jej miasto, wspomniała m.in. o Centrum Kosmicznym. Pocztówka przedstawia Houston nocą.


23. Pocztówka z Republiki Południowej Afryki


Jedna z cenniejszych pocztówek w mojej kolekcji, jedna z trzech, które otrzymałam z Afryki. Dostałam ją od Renee. Z tyłu pocztówki była krótka wiadomość o nosorożcach, które są zagrożone przez kłusowników.



24. Pocztówka z Dallas (USA)


Powyższa pocztówka przywędrowała do mnie z Dallas w stanie Texas. Dostałam ją od Constance, która napisała z czego słynie jej stan. Do pocztówki dołączyła dwa amerykańskie znaczki i amerykańską monetę ;)



25. Pocztówka z Japonii


Otrzymałam ją w 2016r, od Mitsuko, przedstawia drzewa wiśni kwitnące w Takada Park w Japonii. Na pocztówce znajduje się też jedna z japońskich budowli (zamek) z trzema wieżyczkami, odbijająca się w wodzie. Najładniejsza pocztówka z Japonii w mojej kolekcji.
 

26. Pocztówka z Ulm (Niemcy)


W Niemczech jest bardzo dużo zabytkowych miasteczek, które zachwycają architekturą. Jednym z nich jest Ulm, w którym znajduje się miejski ratusz. Jest on ukazany na kolejnej mojej pocztówce, którą otrzymałam od Anny z Niemiec.


27. Pocztówka z Sankt Petersburga (Rosja)

 

Rosja to kraj, z którego jest najwięcej zarejestrowanych użytkowników na portalu Postcrossing. Dlatego jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że  z tego kraju otrzymacie najwięcej pocztówek. Powyższą pocztówkę otrzymałam od Julii, dwa lata temu, która w swojej wiadomości napisała, że Sobór Zmartwychwstania Pańskiego w Sankt Petersburgu był zbudowany ku czci Aleksandra II, który został zamordowany w 1881r. Bardzo lubię tę pocztówkę.


28. Pocztówka z Moskwy (Rosja)




Mam bardzo dużo ładnych pocztówek z Rosji :) Dostałam ją od Anny, mieszkanki Moskwy, przedstawia najlepszy uniwersytet w Rosji, który został założony w 1755r. Czy tylko mi przypomina Pałac Kultury w Warszawie? :D


29. Pocztówka z Hong Kongu


Otrzymałam ją od Katie, która napisała mi o moście Wiktorii i o pokazie świateł w Hong Kongu. Uwielbiam takie pocztówki.



30. Pocztówka ze Szwajcarii


Jest to pierwsza pocztówka ze Szwajcarii w mojej kolekcji. Napisała ją Annette, która pochodzi z tego kraju, przedstawia Szwajcarskie alpy i kozicę górską.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To by było na tyle jeżeli chodzi o dzisiejszy wpis. Mam nadzieję, że Wam się podobał. Niewykluczone, że jeszcze kiedyś pojawią się podobne wpisy. Dajcie znać czy chcecie kolejne części i czy zbieracie pocztówki. :D


Miłego dnia, do zobaczenia w kolejnym wpisie,
Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz