czwartek, 24 stycznia 2019

Najpiękniejsze pocztówki w mojej kolekcji cz.3

Pocztówki to dla mnie obowiązkowa pamiątka z każdej długiej jak i krótkiej podróży. Zbieram je od dziecka, zawsze jak byłam w jakimś turystycznym miejscu przywoziłam ze sobą jedną wybraną. Obecnie przywożę ich po kilka, a czasami kilkanaście z dłuższego wyjazdu. Zbieranie pocztówek to jedna z moich największych pasji, lubię kupować pocztówki z różnymi motywami, te od znajomych czy rodziny także sprawiają mi ogromną przyjemność. Jednak to nie to samo co pocztówka przywieziona z odwiedzonego miejsca z przybitym turystycznym stempelkiem. 

Dlatego w dzisiejszym wpisie chcę Wam zaprezentować najpiękniejsze pocztówki, które przywiozłam z podróży, dzisiaj będzie ich 15 w kolejności przypadkowej. Mam nadzieję, że spodobają się Wam równie mocno co mi :)

POCZTÓWKI Z POLSKI

Pocztówka przywieziona z moich tygodniowych wakacji w 2015 roku ze Świnoujścia. Jestem chyba nieliczną osobą, która jedzie do takiego kurortu zwiedzać, a nie leżeć na plaży. Ze Świnoujścia udało mi się pojechać w wiele fajnych miejsc m.in. do Trzęsacza, Kamienia Pomorskiego, Międzyzdrojów czy Kopenhagi. Na pocztówce jedna z największych atrakcji miasta Stawa Młyny oraz cudowny zachód słońca nad Bałtykiem.



Kolejna pocztówka jest z Augustowa- niewielkiej miejscowości na Podlasiu słynącej z malowniczych jezior i Puszczy Augustowskiej. Na wakacjach w województwie podlaskim byłam 2 lata temu i spędziłam tam 2 tygodnie.


Pocztówka ze Szklarskiej Poręby, niewielkiej miejscowości położonej w Karkonoszach. Przedstawia ona atrakcje miasta oraz Ducha Gór-bohatera legend, który jest związany z Karkonoszami. Będąc w Szklarskiej Porębie udało mi się dotrzeć do Wodospadu Kamieńczyka, gdzie m.in. były kręcone sceny do filmu "Opowieści z Narnii".


Kupiłam ją w Krynicy-Zdrój podczas tygodniowych wakacji w 2016 roku. Jest to piękna miejscowość uzdrowiskowa położona w górach. Będąc w Krynicy skorzystałam z wyjazdu kolejką na Jaworzynę Krynicką. Widoki były przepiękne.


Pocztówka przywieziona z Podlasia, oprócz mapki województwa podlaskiego znajduje się na niej żubr- symbol Białowieskiego PN, a także najbardziej znane miejsca w tym regionie. Będąc na Podlasiu udało mi się odwiedzić m.in. Białystok, Augustów, Suwałki, Wigry.


Kupiona w moim ukochanym Krakowie- mieście, w którym studiuję i do którego przyjeżdżałam na wakacje będąc dzieckiem. Mam dużo fantastycznych wspomnień związanych z Krakowem. Jest to jedno z najbardziej zabytkowych miast Polski.


Widokówka z Karpacza. Przywieziona z rodzinnych wakacji w 2015r. W Karpaczu byłam na jednodniowej wycieczce przy okazji podejścia na Śnieżkę, a bazą wypadową była Jelenia Góra. Były to jedne moich najlepszych wakacji.


W Lublinie byłam kilka lat temu na wycieczce jednodniowej. Podobały mi się wszystkie atrakcje Lublina, ale na razie nie mam w planach ponownej wizyty w tym mieście.


Pocztówka z Łańcuta, niewielkiego miasteczka na Podkarpaciu. Przedstawia ona zamek Potockich i Lubomirskich. Jest on otoczony ogromnym parkiem, który wygląda pięknie o każdej porze roku. Uwielbiam tam wracać.


POCZTÓWKI Z EUROPY

Pocztówka przywieziona z Trok na Litwie. W Trokach znajduje się zamek położony na jeziorze Galwe. Jest to obowiązkowy punkt wycieczki do naszych wschodnich sąsiadów.


Jedna z moich najpiękniejszych pocztówek, przywieziona z niezwykłego miejsca czyli ze Szwajcarskiej Saksonii. Jest to region położony we wschodnich Niemczech. Znajduje się tam rezerwat skalny Bastei, z którego roztaczają się niesamowite widoki. Polecam każdemu zobaczyć to miejsce przynajmniej raz w życiu, zwłaszcza że znajduje się on niedaleko naszej zachodniej granicy.


Przywiozłam ją z wycieczki do Drezna, około 5 lat temu. Była to taka pierwsza samodzielna rodzinna wyprawa za granicę. Wtedy po raz pierwszy byłam w obcym kraju i być może to też wpłynęło na mój zachwyt miastem.


Pocztówka przywieziona z wakacji 3 lata temu, kupiłam ją przy zamku Trosky w Czechach. Byłam tam na jednodniowej wycieczce zorganizowanej i trochę żałuję, że nie mogłam dłużej nacieszyć się widokami z zamku. Czeski Raj jest naprawdę piękny.


Pocztówka z miasta UNESCO- słowackiego Bardejowa. Była to kolejna samodzielna wycieczka za granicę, tym razem samochodem. Jest to też jedyne miejsce na Słowacji, które odwiedziłam, więc zwiedzanie tego kraju muszę jak najszybciej nadrobić. Będąc w Bardejowie szczególnie polecam wejście na wieżę widokową kościoła św. Idziego. Jest to doskonały punkt widokowy na miasto i słowacki krajobraz.


Ostatnia pocztówka w tym zestawieniu pochodzi z Kopenhagi, gdzie byłam w 2015r. W duńskiej stolicy byłam bardzo krótko i czuje lekki niedosyt. Bardzo chcę tam jeszcze wrócić i zobaczyć pozostałe atrakcje miasta, których nie udało mi się zobaczyć. Szczególnie zachwyciła mnie skandynawska architektura. Rejs kanałami Kopenhagi był najlepszym punktem wycieczki.


To by było na tyle w tym wpisie. Dajcie znać w komentarzach czy też przywozicie pocztówki z podróży. Jeżeli wpis Wam się podobał to zapraszam do dwóch poprzednich dotyczących pocztówek:

Najpiękniejsze pocztówki w mojej kolekcji cz.1
Najpiękniejsze pocztówki w mojej kolekcji cz.2


Pozdrawiam, Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz