czwartek, 4 lipca 2019

Najpiękniejsze pocztówki w mojej kolekcji cz.5

Dzisiaj już kolejna część najpiękniejszych pocztówek w mojej kolekcji. Jeżeli nie widzieliście poprzedniej to zapraszam tutaj →Najpiękniejsze pocztówki w mojej kolekcji cz.4.

W tym wpisie pokażę Wam 12 pocztówek, które otrzymałam od rodziny oraz od znajomych, przywiezione z wycieczek i wakacyjnych wyjazdów. Mam jeszcze ich wiele do pokazania, ponieważ coraz więcej pocztówek przybyło do mnie w ostatnim czasie. Także nie przedłużam, zapraszam do oglądania :)


 1.-2. Pocztówki z Indii


Otrzymałam je od mojej cioci, która była na wycieczce w Indiach. Przedstawiają one dwie hinduistyczne świątynie:  Birla Mandir w New Delhi oraz Wielki Meczet w Delhi o zachodzie słońca. Według mnie pocztówki są przepiękne.



3. Pocztówka z Estonii


Dokładniej z Tallina- stolicy Estonii. Przedstawia ona największe zabytki miasta "do odhaczenia". Przywiozła ją koleżanka mojej siostry, a moja siostra podarowała ją mnie. Chciałabym kiedyś z bliska zobaczyć zabytki Tallina i przespacerować się klimatycznymi uliczkami miasta.


4. Pocztówka z Laponii (Finlandia)


Tak jak i poprzednia pocztówka, ta też należała do mojej siostry, która nie kolekcjonuje kartek z podróży, dlatego mi ją oddała. Przedstawia ona krainę w Finlandii, która znana jest między innymi ze Świętego Mikołaja :) Symbolem Laponii są oczywiście renifery, a buty pokazane na pocztówce są zrobione ze skóry tych właśnie zwierząt.


5.-6. Pocztówki z Włoch


Od dawna marzy mi się wyprawa do słonecznej Italii, ale skoro na razie jest to niemożliwe to moje oczy muszą nacieszyć się tymi oto pocztówkami. Otrzymałam je od mojej koleżanki ze studiów, która przywiozła je ze swojej autostopowej podróży na północ Włoch. 


7. Pocztówka z Chorwacji


Powyższa pocztówka przedstawia Zadar- chorwackie miasteczko nad Morzem Adriatyckim położone na zachodzie kraju. Bardzo chciałabym się tam kiedyś wybrać. Widokówkę otrzymałam od znajomej mojej mamy, która spędzała urlop w tym właśnie mieście.


8.-9. Pocztówki z Czech i Węgier


Pierwsza widokówka przedstawia Hradczany oraz Most Karola w Pradze. Przywieziona została ze stolicy Czech przez moją mamę, która była tam na wycieczce. Kilka lat temu udało mi się odwiedzić Pragę, ale chciałabym jeszcze tam kiedyś wrócić.

Druga z kolei przedstawia jedno z węgierskich miast- Eger i jego największe zabytki oraz mapę kraju w kolorach flagi. Otrzymałam ją od znajomej mojej mamy, która odwiedziła to miejsce.


10. Pocztówka z Grecji


Otrzymałam ją od koleżanki ze studiów, która była tam wcześniej na wakacjach. Przedstawia Thassos- grecką wyspę położoną na północy morza Egejskiego.


11. Pocztówka z Jamajki


Jamajka to państwo oraz wyspa położona w Ameryce Środkowej na Morzu Karaibskim. Pocztówkę dostałam od mojej cioci, która wypoczywała na Jamajce, przedstawia ona miasto Ocho Rios- jeden z głównych ośrodków turystycznych na wyspie.


12. Pocztówka z Tajlandii

Także otrzymałam ją od cioci, która odwiedziła tam swojego brata. Widokówka przedstawia stolicę Tajlandii- Bangkok wraz z jej największymi atrakcjami. Jak dla mnie jest przepiękna i pokazuje kulturę tego kraju.


To by było na tyle na dzisiaj. Mam jeszcze mnóstwo pięknych pocztówek, którymi będę się chciała z Wami podzielić wkrótce. 

Zbieracie pocztówki z wakacji? Ja nie wyobrażam sobie spędzenia urlopu bez zakupienia choćby kilku :)

Dajcie znać czy powyższe pocztówki podobają się Wam równie bardzo jak mi. 



Pozdrawiam, Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz