środa, 6 listopada 2019

Weekend na Targach Książki w Krakowie📚

Październik 2019🌞

Dzisiejszy wpis zostanie poświęcony 23. Międzynarodowym Targom Książki w Krakowie, w których miałam przyjemność uczestniczyć. Wydarzenie odbywało się w dniach 24-27 października w Hali Expo Kraków. To była już moja szósta wizyta na targach. 

Prowadzę bloga o tematyce podróżniczej, jednak temat książek też mi jest bardzo bliski, więc postanowiłam napisać o tym poniżej. Oczywiście we wpisie nie zabraknie akcentów podróżniczych. Jeżeli jesteście ciekawi czego możecie doświadczyć na tym wydarzeniu poza kupnem książek to zapraszam bardzo serdecznie do mojej relacji!

Ekspozycja na stoisku wydawnictwa Replika



Co roku w Targach Książki bierze udział kilkadziesiąt tysięcy czytelników z całej Polski i nie tylko. Można spotkać tam polskich, jak i zagranicznych pisarzy. Tegorocznym gościem honorowym targów były Niemcy. Ja wybrałam się na to wydarzenie w piątek, sobotę i niedzielę. Miesiąc wcześniej na oficjalnej stronie targów można znaleźć wstępną listę gości.

Udział w Targach Książki jest świetną okazją do spotkania wielu wyjątkowych gości, pisarzy i innych miłośników książek, a także do kupienia powieści w atrakcyjnych cenach i przed premierą.


PIĄTEK📗

Stoisko wydawnictwa Mova


Piątek to najlepszy dzień, żeby na spokojnie pooglądać stoiska, wziąć udział w spotkaniach, ponieważ nie ma wtedy tłumu ludzi i można cieszyć się atmosferą targów. W ten dzień można było spotkać takich gości jak m.in. Wojciech Cejrowski, Jonathan Carroll, Krzysztof Wielicki, Marcin Meller.

Książka pt. "Wyprawa" M.Kamińskiego na stoisku wydawnictwa MANDO
Oryginalne stoisko wydawnictwa Astra
Książka o ostatniej wyprawie Jerzego Kukuczki na stoisku wydawnictwa Burda
Zakładki magnetyczne na stoisku sklepu Molom.pl
Stoisko Tatrzańskiego Parku Narodowego, gdzie można było zakupić m.in. książki, grę Monopoly, pocztówki, koszulkę
Garnuszki na stoisku Tatrzańskiego PN przykuły moją uwagę
Stoisko Sklepu Podróżnika, na którym oprócz książek i map można było kupić m.in. plecaki turystyczne
Piękne wydanie map obrazkowych na stoisku wydawnictwa Dwie Siostry
Drewniane mapy od Wooden City
Książki podróżnicze na stoisku wydawnictwa Bernardinum
Spotkanie z Krzysztofem Wielickim na Scenie Dunajec
Niemiecki rysownik Arne Jysch wykonuje rysunek do mojego egzemplarza komiksu "Złoty Berlin"



SOBOTA📘

To dzień, w którym jak co roku na targach najwięcej się dzieje. Jest bardzo dużo znanych pisarzy i bardzo dużo różnych spotkań. W tym dniu udało mi się pójść na spotkanie z Peterem Wohllebenem- autorem książki "Sekretne życie drzew", a także wziąć autograf na książce chłopaków z kanału Urbex History w serwisie youtube. Bardzo polecam Wam ten kanał, można się z niego wiele dowiedzieć o eksploracji opuszczonych miejsc w Polsce i nie tylko.

W sobotę na targach byli obecni m.in. podróżnicy Elżbieta i Andrzej Lisowscy, Anna Herbich, Jakub Małecki, Kim Holden, Stuart Turton, Samantha Shannon, Beata Pawlikowska, himalaistka Monika Witkowska i inni.


Hala Expo Kraków wewnątrz
Elżbieta i Andrzej Lisowscy podpisują swoje książki na stoisku wydawnictwa Bezdroża
Spotkanie z Peterem Wohllebenem w sali Lwów
Ekipa Urbex History podpisuje swoją najnowszą książkę



NIEDZIELA📙

Ostatni dzień targów, ale także obfitujący w ciekawe spotkania. Mi udało się spotkać z Anną Kamińską- autorką biografii himalaistki Wandy Rutkiewicz, z Arkadym R. Fiedlerem, Otylią Jędrzejczak czy Alkiem Rogozińskim. Oprócz nich w  niedzielę pojawili się także m.in. Tomasz Michniewicz, Piotr Hercog, Jerzy Stuhr, Mirosław Wlekły.

Ścianka przy stoisku Wydawnictwa Literackiego z polską noblistką Olgą Tokarczuk
Książka o Piotrze Hercogu napisana przez Jacka Antczaka. Piotra Hercoga możńa było spotkać w niedzielę na stoisku wydawnictwa SQN
Pośród książek
Anna Kamińska podpisuje swoją książkę na stoisku Wydawnictwa Literackiego
Mirosław Wlekły podpisuje swoją książkę na stoisku wydawnictwa Znak
Arkady Radosław Fiedler na stoisku wydawnictwa Bernardinum


PODSUMOWANIE 

Na 23. Targach Książki w Krakowie spędziłam 3 wspaniałe dni, poznałam wielu ciekawych autorów książek i wzięłam udział w kilku spotkaniach. Za rok też się wybiorę na to wydarzenie, jeśli tylko nic nie stanie mi na przeszkodzie. W tym roku na spółkę z mamą kupiłam dużo książek, zarówno przed targami, jak w ich trakcie. Wszystkie książki, które chciałam udało mi się podpisać, chociaż momentami kolejki były naprawdę długie. Nauczona doświadczeniem z poprzednich lat, kolejki zajmowałam odpowiednio wcześnie, żeby zdążyć do wszystkich interesujących mnie autorów. Poniżej targowe i przedtargowe zdobycze, wszystkie z autografami ;)

Stosik piątkowy
Stosik sobotni
Stosik niedzielny


O kolejnej edycji targów przeczytacie za jakiś czas na oficjalnej stronie:  https://www.ksiazka.krakow.pl/pl/ . Wydarzeniu towarzyszy zawsze festiwal literacki Conrad Festival, gdzie odbywają się kolejne spotkania literackie. Jeszcze nie ma podanej daty przyszłej edycji targów, jednak prawdopodobnie będzie to ostatni weekend października. 

W 2017 roku uczestniczyłam w Targach Książki w Warszawie, a moją mini relację możecie zobaczyć  tutaj.


Czy byliście kiedyś na targach książki? Jeśli tak, to dajcie znać w komentarzach jak wrażenia:)

Już niebawem kolejny wpis o Rydze.


Miłej lektury! Ola



2 komentarze:

  1. Też niedługo wybieram się do Krakowa i szukam jakiegoś noclegu. Może podpowiecie mi gdzie znajdę jakiś dobry i niedrogi Hotel w centrum Krakowa? Bede wam wdzięczny za namiary na konkretne i sprawdzone miejsca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety niczego nie mogę polecić, ponieważ ja sama nigdy nie korzystam z hoteli. Może warto było by poszukać noclegu na airbnb lub booking.com?

      Usuń