piątek, 22 maja 2020

Co robiłam kiedy nie podróżowałam? [marzec-maj]

Witajcie po krótkiej przerwie!

Nie było mnie chwilę na blogu, ponieważ ostatnio mam przerwę w podróżach (każdy wie dlaczego). Nie chcę jednak rezygnować z prowadzenia bloga, dlatego postanowiłam napisać, co się u mnie działo przez ostatnie 3 miesiące. Jeżeli macie ochotę przeczytać taki luźny post, niezwiązany z podróżami to zapraszam :) W końcu nie samym podróżowaniem żyje człowiek, a ja mam dużo innych pasji poza wyjazdami i zwiedzaniem.

Może tym wpisem zainspirujecie się do zrobienia czegoś, obejrzenia, przeczytania itd.

Co robiłam w marcu, kwietniu i w maju?

  • CZYTAŁAM KSIĄŻKI niepodróżnicze i KOMIKSY 📚
O tym, że bardzo lubię czytać książki wspominałam już kilkukrotnie, zrecenzowałam nawet dla Was na blogu dwie książki. W maju zaczęłam czytać książkę "Żmijowisko" W. Chmielarza, która zapowiada się obiecująco.

Mało kto wie, że lubię czytać też komiksy. Nie mówię tu o komiksach superbohaterskich (chociaż też zdarzało mi się czytać). Ogólnie lubię komiksy o różnej tematyce, a w ostatnich miesiącach udało mi się ich kilka przeczytać.
M.in.: - "Y - Ostatni z mężczyzn" (seria komiksów sci-fi, o nieznanym wirusie, który zabija wszystkich mężczyzn, poza tytułowym bohaterem i jego małpą) 
- "Chew" (seria komiksów o detektywie cybopacie, który odbiera mentalne wrażenia ze wszystkiego, co zjada )
- "Wygodniej być sobą" (komiks dla dziewczyn, humorystyczne sytuacje mające miejsce w życiu codziennym każdej z Nas)



  • OGLĄDAŁAM FILMY 📺
W ostatnich miesiącach udało mi się obejrzeć wiele filmów, które chciałam obejrzeć już dawno temu. Nadrobiłam komedie z Jimem Careyem (polecam Wam "Kłamca, kłamca", "Jestem na tak", "Bruce Wszechmogący", "Truman Show"). 
Obejrzałam kilka filmów nominowanych do Oscara (polecam m.in. "Brooklyn", "Jojo Rabbit", "Małe kobietki"). Oprócz tego obejrzałam kilka filmów z podróżami w tle (robiłam o tym wpis na blogu), a także kilka innych filmów jak np. "Dzień świra", "True Cost" (film o fast fashion), "Kler", "Dom nad jeziorem" i jeden z moich nowych ulubionych filmów "In your eyes".

źródło obrazków: filmweb.pl

  • OGLĄDAŁAM SERIALE
Czyli to, co robię bardzo często :) Większość osób na kwarantannie oglądała zapewne seriale na netflixie :) Mi udało się obejrzeć m.in. serial "Unortodox", który bardzo Wam polecam. Moim ostatnim faworytem stał się serial "Skazany na śmierć", który niedawno obejrzałam po raz pierwszy. Jeżeli jeszcze nie oglądaliście to koniecznie nadróbcie :)

źródło obrazków: filmweb.pl

  • UCZYŁAM SIĘ GRAĆ NA KEYBOARDZIE 🎹
Obecnie uczę się piosenki "Give me love" Eda Sheerana, co mi wychodzi coraz lepiej. Najlepszym sposobem do nauki wg mnie są tutoriale na youtube. Na razie są to tylko podstawy, ale od czegoś trzeba zacząć :)


  • FOTOGRAFOWAŁAM PRZYRODĘ 📷 🌲🍃
Fotografia to jedna z moich największych pasji. Przez ostatnie miesiące ćwiczyłam trochę fotografię makro w swoim ogrodzie. Zaczęłam też dostrzegać piękno roślin. Taki spacer z obiektywem pośrodku natury jest czymś super, nawet jeśli jesteście tylko amatorami fotografii, tak jak ja.

Kwiat wiśni w moim obiektywie

  • UCZYŁAM SIĘ SZYĆ
Jak chodzi o moje zdolności manualne, to mam dwie lewe ręce. Uszycie maseczki było dla mnie wyzwaniem, któremu częściowo podołałam. Na końcu jak zawsze przyszło zniechęcenie. Muszę nad tym popracować:)


  • UKŁADAŁAM PUZZLE
Na razie tylko te na 500 i 1000 elementów, co po tak długiej, kilkunastoletniej przerwie uważam za osiągnięcie :) Obecnie razem z mamą układamy puzzle na 1500 elementów. Jest to naprawdę fajne zajęcie, można miło spędzić czas z kimś bliskim, a przy okazji odpocząć trochę od internetu. Polecam :)



  • GRAŁAM W GRY ONLINE
Nie mówię tu o grach typu strzelanki, sportowe, platformowe itd. Jest taka strona kurnik.pl, na której po założeniu konta możecie grać w gry z różnymi graczami, ze znajomymi, z rodziną itp. Ja grałam razem z siostrą, z którą nie widziałam się już od jakiegoś czasu. Możecie znaleźć tam gry typu warcaby, szachy, domino, kalambury, literaki (scrabble) i inne.

kurnik.pl

  •  SADZIŁAM WARZYWA
Ogólnie nie jestem fanką tego typu rzeczy, ale w tym roku dostałam przypływu chęci. Takie prace w ogródku pozwalają trochę się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i przemyśleć sobie pewne rzeczy. Zdecydowanie działają uspokajająco. Dodatkowa korzyść: ekologiczne warzywa, które lubię najbardziej:)


  • WYSYŁAŁAM POCZTÓWKI ✉ 📬
Niestety tylko początkiem marca. Później poczta ograniczyła wysyłkę listów, pocztówek do wielu zagranicznych krajów. Po pandemii na pewno do tego wrócę. 


  • ODKRYWAŁAM NOWE KANAŁY NA YOUTUBE 🎬
Youtube to kopalnia przeróżnych filmów. Można tam znaleźć perełki. Ja chciałabym Wam polecić te kanały, które oglądałam w ciągu kilku miesięcy:
(Kanał na temat jogi, jest super!!!)
(Kanał, o którym wspominałam już kiedyś na instagramie. Jest to kanał muzyczny. Odnajdziecie tam covery piosenek w pięknych lokalizacjach)
(Znajdziecie tam proste tutoriale jak grać różne piosenki na keyboardzie)



  • CZYTAŁAM BLOGI
Prawdziwą kopalnią wpisów z blogów jest serwis zblogowani.pl. Znajdziecie tam wpisy z blogów podróżniczych, kulinarnych, lifestylowych, modowych i wielu innych. Często tam zaglądam i sama posiadam tam konto oraz dodaję wpisy.

zblogowani.pl


  • SZUKAŁAM MIEJSC DO ODWIEDZENIA PO PANDEMII 🚘
Skupiłam się na swoim województwie czyli województwie podkarpackim. Szukałam różnych ciekawych miejsc na wycieczki jednodniowe i dłuższe. Ten rok dla podróżników, turystów zapowiada się słabo, więc szukajmy miejsc w Polsce, blisko Nas i wspierajmy lokalną turystykę. Na pewno podzielę się z Wami wycieczkami do tych miejsc na blogu.



  • OGLĄDAŁAM KAMERY ONLINE Z POLSKI I ZE ŚWIATA
Warszawa, Kraków, Rzym, Mediolan- to głównie z tych miast oglądałam transmisje online. Zobaczenie znanych miejsc w Rzymie bez turystów, to bezcenny widok.

SkylineWebcams - Mediolan

  • ROBIŁAM PORZĄDKI
Po długim czasie znalazłam miejsce dla swoich pocztówek, zrobiłam porządek w ubraniach, ale też zdecydowałam się posprzątać strych. Ile wspaniałych rzeczy tam znalazłam to nawet nie będę mówić. Dodatkowo sprzątanie bardzo odstresowuje, polecam ;)


  • PISAŁAM PRACĘ MAGISTERSKĄ 🎓
Niestety kiedyś trzeba. Moja praca dotyczy turystyki i napisanie jej bez możliwości odwiedzenia biblioteki i poszukania literatury, było dużym wyzwaniem. Najgorsze już za mną :)


  • OGLĄDAŁAM WYKŁADY ONLINE
Mówię tu o wykładach na studiach, jak i tych bardziej przyjemnych. Ostatnio obejrzałam wystąpienie Karola i Oli Lewandowskich z bloga Busem przez Świat, o tym jak zorganizować własną podróż do USA i jak podróżować po  tym kraju. Mimo że do Ameryki na razie się nie wybieram, to bardzo przyjemnie słuchało mi się Oli i Karola.

Wielu podróżników na swoich fanpejdżach na facebooku prowadzi takie wystąpienia z podróży więc jeśli macie czas to oglądajcie! :)


  • OGLĄDAŁAM ZDJĘCIA Z WAKACJI
Oglądanie zdjęć z dawnych wyjazdów, zawsze wywołuje uśmiech na mojej twarzy. Tegoroczne wakacje stają pod znakiem zapytania, więc warto chociaż powspominać miłe chwile z ubiegłych lat.



I to by było na tyle. Nie wliczam w to nauki na studia, projektów, prezentacji i prac zaliczeniowych. Jak widzicie, nie nudzę się :) Na podróże przyjdzie jeszcze pora. Na najbliższe miesiące nie robię żadnych planów, czas pokaże co z tego wyniknie.

A Wy co ciekawego robiliście podczas ostatnich miesięcy pandemii?


Dobrego dnia, Ola ❤

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz