środa, 2 listopada 2016

Szlakiem obiektów UNESCO - drewniane kościoły małopolski i podkarpacia

Dzisiaj przyszedł czas na kolejne 2 obiekty z listy UNESCO, które udało mi się odwiedzić. Są to drewniane kościoły w Sękowej i w Binarowej. Pierwszy wspomniany przeze mnie kościół robi ogromne wrażenie z zewnątrz, za to kościół w Binarowej zachwycił nas swoim wnętrzem. Jedno z piękniejszych wnętrz jakie widziałam.
Kościół Świętych Jakuba i Filipa w Sękowej, odwiedziłyśmy w pierwszą stronę naszej podróży samochodem. Byłam wtedy zaskoczona, że wejście jest bezpłatne. W środku jest bardzo mały i wygląda jak typowy drewniany kościół. Nam bardzo podobała się jego architektura. Z zewnątrz wygląda na dwa razy większy niż w rzeczywistości. Kupiłyśmy magnes i pocztówki i pojechałyśmy w dalszą drogę.

 Kościół w Sękowej z zewnątrz


Na zakończenie naszej podróży, czyli w drodze powrotnej, odwiedziłyśmy Kościół św. Michała Archanioła w Binarowej. Było to doskonałe zwieńczenie naszej wycieczki. Jest to taka perełka wśród zabytków architektury drewnianej. Z zewnątrz jest to typowy drewniany kościółek, za to w środku jest zachwycający, można go podziwiać godzinami, widać ile pracy włożono w jego wykończenie. Na ścianach są piękne polichromie, wykonane przez różnych artystów. Kościół powstał około 1500 roku i jest doskonale zachowany. Przewodniczka opowiedziała nam o każdym detalu w tym kościele. Teraz chciałabym zachęcić każdego kto tam jeszcze nie był, by tam pojechać i zobaczyć go na własne oczy. Zdjęcia nie oddają w pełni jego piękna.

Kościół w Binarowej z zewnątrz

 Główny ołtarz

 Doskonale zachowane polichromie


Jeżeli chodzi o informacje praktyczne, to nie ma ich za wiele. Są takie same jak w przypadku cerkwi. Trzeba tylko sprawdzić godziny i dni zwiedzania. Jak najbardziej warto się tam wybrać. Ja i moja mama miałyśmy naprawdę świetną wycieczkę i wam też polecam, Ola


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz