czwartek, 31 grudnia 2020

Podsumowanie roku 2020!

Witajcie w ostatni dzień 2020 roku!

Te 12 miesięcy były inne niż kiedykolwiek wcześniej, nie muszę pisać dlaczego- każdy wie.

Jednak podsumowanie roku na blogu musiało się pojawić. Jeżeli jeszcze raz chcecie ze mną przeżyć te ostatnie miesiące to zapraszam do lektury!

Ten rok upłynął mi na zwiedzaniu Polski, w szczególności dwóch województw: podkarpackiego i lubelskiego. Udało się też przemierzyć szlaki Roztoczańskiego Parku Narodowego.

W 2020 roku odwiedziłam miejscowości takie jak: Jarosław - Kolbuszowa - Odrzykoń - Korczyna - Blizna - Biały Bór - Przecław - Korzeniów - Baranów Sandomierski - Tarnobrzeg - Jeziórko - Cewków - Moszczanica - Józefów - Górecko Stare - Górecko Kościelne - Szczebrzeszyn - Zwierzyniec - Zamość - Guciów - Krasnobród - Łańcut.

Styczeń. Jak zawsze minął mi pracowicie. Przygotowania do sesji i pisanie pracy magisterskiej.

Luty. Główną atrakcją miesiąca była dla mnie wycieczka do Jarosławia, gdzie zwiedziłam m.in. Podziemne Przejście Turystyczne, które Wam bardzo polecam.

Podziemne Przejście Turystyczne w Jarosławiu

czwartek, 3 grudnia 2020

Roztocze 2020: Zwierzyniec- perła w sercu Roztocza

wrzesień 2020🌞

Kościół "na wyspie"

Dalsza część relacji z Roztocza. W dzisiejszym wpisie pokażę, co fajnego można zobaczyć i zwiedzić w tym niewielkim mieście w samym sercu Roztocza. W Zwierzyńcu jest siedziba Roztoczańskiego Parku Narodowego i tu też rozpoczyna się  wiele szlaków turystycznych. Oprócz tego jest miejscem, gdzie można odpocząć w ciszy, na łonie natury, ale też odwiedzić wiele wspaniałych atrakcji. Nie jest to bardzo popularny kierunek turystyczny, dlatego tym bardziej polecam się tam wybrać. Na końcu wpisu będą informacje praktyczne. Zapraszam do lektury!

piątek, 6 listopada 2020

Roztocze 2020: Co warto zobaczyć w Szczebrzeszynie?

Niebieski szlak prowadzący do wąwozu

Kontynuacja relacji z wrześniowego wyjazdu na Roztocze. Drugiego dnia wyjazdu docieramy do Szczebrzeszyna- niewielkiego miasteczka, które jest słynne dzięki Janowi Brzechwie, który w swoim wierszu użył słów "W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie, i Szczebrzeszyn z tego słynie.", które stały się polskim łamańcem językowym. Będąc na Roztoczu nie mogłyśmy przegapić tego miasteczka. Spędziłyśmy w nim kilka godzin. Jeżeli chcecie się dowiedzieć, co udało nam się tam zobaczyć to zapraszam do lektury.

środa, 28 października 2020

Jesień w łańcuckim parku- moja fotorelacja

Dzień dobry w tym ostatnio trudnym dla wszystkich czasie. Najbliższe miesiące prawdopodobnie spędzimy w domach, rezygnując z wielu wyjazdów. Będzie za to okazja do planowanie nowych podróży. W najbliższym czasie postaram się publikować na blogu relacje z mojego wakacyjnego wyjazdu na Roztocze. Mam ich jeszcze kilka w zanadrzu. Tymczasem, skoro mamy już jesień chciałabym z Wami podzielić moją fotorelacją z łańcuckiego parku, gdzie starałam się uchwycić piękną złotą jesień. Mam nadzieję, że mój wpis rozwieje Wasze wątpliwości czy warto odwiedzić to miejsce :)

czwartek, 15 października 2020

Roztocze 2020: Rezerwat "Szum" i atrakcje Górecka Kościelnego

Kwitnące wrzosy przed rezerwatem "Szum"

Ciąg dalszy relacji z wycieczki na Roztocze..

Pierwszego dnia wycieczki, po zameldowaniu się i rozpakowaniu swoich rzeczy, udajemy się pieszo do rezerwatu przyrody "Szum", gdzie możemy cieszyć się pięknem przyrody w zacisznym lesie. Następnego dnia odkrywamy architekturę sakralną Górecka Kościelnego. Jeżeli więc chcecie się dowiedzieć czy warto zwiedzić te miejsca to zapraszam na moją relację. Na końcu wpisu znajdą się informacje praktyczne.

piątek, 2 października 2020

Roztocze 2020: Kamieniołom "Babia Dolina" w Józefowie

Fragment kamieniołomu w Józefowie

Wyjazd na Roztocze chodził mi już po głowie od bardzo dawna, jednak zawsze wybierałam dalsze kierunki zwiedzania. Od mojego miasta rodzinnego do miejscowości położonych na Roztoczu jest mniej niż 150km. W tym roku w końcu pojawiła się okazja by tam pojechać. Najbardziej zależało mi na odwiedzeniu Roztoczańskiego PN. Na początku w planach był Magurski, a później zupełnie zmieniły się plany i wyszedł Roztoczański. Nie żałuję :) Zatem spontaniczna wycieczka 5-dniowa, zorganizowana kilka dni wcześniej. Da się! Wynajęłyśmy z mamą domek letniskowy na skraju Roztoczańskiego Parku Narodowego przez booking.com, spakowałyśmy walizkę i pojechałyśmy samochodem na Roztocze. Pierwszego dnia odwiedziłyśmy Józefów.

niedziela, 27 września 2020

Drewniane cerkwie Podkarpacia: Cewków i Moszczanica

Cerkiew św. Dymitra w Cewkowie

Witajcie! Jeżeli na bieżąco oglądacie mojego instagrama to pewnie wiecie, że przez kilka wrześniowych dni byłam na Roztoczu. Po drodze jednak zahaczyłam o dwie drewniane cerkwie na terenie województwa podkarpackiego. Na wyjazd wybrałam się razem z mamą własnym samochodem. Dzięki temu było możliwe odwiedzenie cerkwi w Cewkowie i w Moszczanicy. Nie łatwo jest tam się dostać komunikacją państwową. Polecam rower lub samochód.