środa, 1 marca 2017

Spacerkiem po Krakowie: Rynek, ul. Kanonicza i Wawel

W poniedziałek wybrałam się na spacer po Wawelu. Miałam trochę wolnego czasu, więc pomyślałam, że skoro jest taka ładna pogoda to czemu mam siedzieć w mieszkaniu. Po zajęciach na uczelni poszłam chwilę na Rynek, a później ulicą Grodzką i Kanoniczą na Wawel.

 Zabytkowe kamieniczki na Rynku 

 Kościół św. Wojciecha, w tle Sukiennice i Kościół Mariacki


Kanonicza to jedna z piękniejszych i zabytkowych ulic Krakowa. Można nią dojść pod zamek na Wawelu, co często robią turyści.

 Bona-książka i kawa na ul. Kanoniczej

Ulica Kanonicza, w tle zamek na Wawelu


Na początku miałam plan, by iść nad Wisłę, żeby posiedzieć i zrobić zdjęcie Wawelu w całości, ale w końcu poszłam pod Katedrę i Zamek. Słońce oświetlało zabytki, dlatego jestem zadowolona ze zdjęć. Czasami fajnie wybrać się na niezobowiązującą i spontaniczną wycieczkę z plecakiem :)

Katedra na Wawelu


Następnie poszłam oglądać widoki na Wisłę. Dostrzegłam nawet Kopiec Kościuszki

Widoki ze Wzgórza Wawelskiego, w tle Kopiec Kościuszki


Tak zakończyłam swoją wycieczkę, schodząc do ulicy Grodzkiej. Po drodze wstąpiłam jeszcze do kilku sklepów i poszłam na autobus. Zdecydowanie powinnam częściej wychodzić. Ostatnio jednak nie było okazji do robienia jakichkolwiek zdjęć, z powodu dużego smogu. Muszę to nadrobić.

Jeszcze raz Wawel, tym razem z innej strony, w drodze powrotnej


Jeżeli jeszcze jakimś cudem tam nie byliście to polecam koniecznie! Kolejne wpisy już niebawem, Ola


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz